Om Klubben

Ytre Namdal Hundeklubb ble stiftet 14. mars 2007 og er åpen for alle, både blandingshunder og  renrasede. Vi er samarbeidende klubb med Norsk Kennel Klub.

Klubben har i dag rundt 125 medlemmer, og plass til enda flere! Meld deg inn i klubben her!

Som medlem i klubben får du fordeler:

– Trening både ute- og innendørs på vårt treningsområde
– Rabatt på kurs arrangert av hundeklubben
– Et sosialt miljø for hundetrening, uansett interesse og ambisjonsnivå

Som medlem i YNHK har du også flere medlemsfordeler hos www.nkk.no og www.norsk-brukshundsport.no

Treningsområdet

Treningshallen, godt å ha på vinterstid

Ytre Namdal hundeklubb har et stort treningsområde på Storevahl der vi har en stor grasslette. I 2019 bygde klubben en treningshall på området. Det ble også bygget en ny varmestue som sto ferdig i starten av 2022.

Teningsplassen er tilgjengelig å bruke til trening av medlemmene, med unntak hvis det holdes kurs, da må det tas hensyn for kurs har første prioritet.

Fellestrening

På onsdager 18.00-20.00 har vi fellestrening. Det som regel er en instruktør til stede første timen. Det er mulig og følge treningsopplegget eller ha egentrening. I ferier er det ikke organisert fellestrening. Det er ofte andre legger ut på facebook når de drar og trener og da er det bare å hive seg med.

Står skilt ved avkjøringa fra varøyvegen, kjør helt til enden der er parkeringsplassen

Veibeskrivelse fra Rørvik

Veibeskrivelse fra Kolvereid